• Вы находитесь здесь:

  • Главная
  • Бібліотека

Кожен знаходить справу до душі

/Files/images/bbloteka/IMG_20181204_112645.jpg


/Files/images/bbloteka/Користь читання.jpg



І хоча за вікном зимно у нашій бібліотеці затишно і комфортно

/Files/images/bbloteka/Квіти.JPG/Files/images/bbloteka/Робота. 2018 112811.JPG


/Files/images/bbloteka/Памятка_n.jpg




16 днів проти насильства

Щорічно в Україні з 25 листопада по 10 грудня проводиться Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства», яка з 1991 року підтримується міжнародною спільнотою.

Шіснадцятиденний період кампанії охоплює наступні важливі дати:

25 листопада – Міжнародний день боротьби з насильством щодо жінок

1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом

2 грудня – Міжнародний день боротьби з рабством

3 грудня – Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями

5 грудня – Міжнародний день волонтера

6 грудня – Вшанування пам’яті студенток, розстріляних у Монреалі

9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією

10 грудня – Міжнародний день прав людини



До історії через бібліотеку

/Files/images/bbloteka/IMG_20181122_100150.jpg

/Files/images/bbloteka/IMG_20181122_095427.jpg



/Files/images/bbloteka/Голодомори 59-3-734x400.png

/Files/images/bbloteka/IMG_20181121_093302.jpg




День Гі́дності та Свобо́ди відзначається щороку

21 листопада на честь початку цього дня двох революцій: Помаранчевої революції (2004 року) та Революції Гідності (2013 року)./Files/images/bbloteka/Den_Gidnosti_ta_Svobody.png



/Files/images/bbloteka/21 листопада20181119_111227.jpg

ДЕНЬ ГІДНОСТІ І СВОБОДИ

Тема. День гідності та свободи.

Мета: ознайомити учнів з історією виникнення свята ; пояснити поняття « гідність» та «свобода» ; формувати розуміння єдності і цілісності України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави, готовність служити Батьківщині та стати на захист державних інтересів країни.

Хід заходу.

Вступне слово бібліотекаря

Сьогодні у нашій державі свято –« ДЕНЬ ГІДНОСТІ ТА СВОБОДИ».

Воно відзначається на честь вшанування подій в історії сучасної України, яка змінила життя багатьох українців, їхнє бачення світу і себе у ньому. (Слайд2)

Учень 1. «Україна - це територія гідності і свободи. Такими нас зробила не одна, а дві революції - наш Майдан 2004-го року, який був Святом Свободи, і Революція 2013-го року, Революція Гідності. Це був дуже важкий іспит для України, коли українці продемонстрували свою європейськість, гідність, своє прагнення до свободи», - зазначив глава держави, Петро Порошенко.

Учень 2. 22 листопада 2004 дата початку «помаранчевої» революції в Україні, компанії загальнонаціональних протестів, мітингів, пікетів, страйків і інших акцій громадянської непокори проти свавілля влади. Події були організовані та проведені прихильниками Віктора Ющенка, основного кандидата від опозиції на президентських виборах у листопаді - грудні 2004 року.(слайди 3,4)

Учень 1. Акція почалася після оголошення Центральною виборчою комісією результатів другого туру президентських виборів (у результаті першого визначилися два кандидати - Віктор Ющенко і Віктор Янукович), згідно з якими переміг В.Ф.Янукович. Після рішення Верховного суду було проведено повторне голосування другого туру, в результаті якого президентом України став Віктор Ющенко. (слайд 5)

Учень 2. На жаль, влада, встановлена в Україні на той момент, не змогла реалізувати більшості очікувань, покладених на неї українським суспільством.

Згодом, наступним Президентом України став Віктор Янукович. День Свободи в Україні був скасований і об’єднаний з Днем Соборності України Указом від 30 грудня 2011 №1209 / 2011 "Про відзначення в Україні деяких пам’ятних дат і професійних свят" і відзначався з 2012 року - 22 січня. (слайд 6)

Учень 1.Після подій 2013-го - 2014-го року, революції Гідності і трагедії початку неоголошеної війни Росії проти України, окупації «братнім російським народом» Кримського півострова і декількох обласних центрів на сході України, відповідно до Указу Президента України Петра Порошенка № 872/2014 від 13-го листопада 2014-го року, з метою утвердження в Україні ідеалів свободи і демократії, збереження та донесення до сучасного і майбутніх поколінь об’єктивної інформації про доленосні події в Україні початку XXI століття, а також віддаючи належне шанування патріотизму і мужності громадян, які восени 2004-го року і в листопаді 2013 - лютому 2014 стали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, національних інтересів Української держави та її європейського вибору, святковий День отримав нове дихання. «Встановити в Україні День Гідності та Свободи, який відзначати щорічно 21 листопада» - йдеться в Указі № 872/2014.

Учень 2. Саме 21 листопада – в Києві почалися студентські акції протесту, спричинені несподіваним одностороннім рішенням влади відкласти підписання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. (слайд 7,8)

Учень 1. Після жорстокого побиття студентів та розгону Євромайдану, мирний протест переріс у масові зібрання – щотижневі віче для підтвердження своїх поглядів, громадського спротиву – та постійні сутички між протестувальниками та спецпризначенцями, наслідком яких стала трагічна загибель понад 100 людей – Героїв Небесної Сотні…

(Відео. «Воїни добра».)

Учень 2. Події 18-20 лютого 2014 року стали справжньою національною трагедією. У мирний час, у центрі Європи прицільним вогнем було вбито десятки громадян України, а Будинок профспілок – спалено вогнем. І це стало переломним моментом тогочасного режиму.

( Тіана Роз. Мамо не плач»)

Учень 1. «Революція Гідності» – так назвуть згодом «Євромайдан» – об’єднала весь український народ навколо високої мети – відстоювання незалежності України, її розвитку в європейському співтоваристві, захисту демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, досягнення гідного рівня життя й праці.

(Перегляд фільму «98 днів революції гідності»)

Учень 2. Сьогодні боротьба за незалежність України, її суверенітет, кордони продовжується, і від зовнішньої агресії нас захищають такі ж патріоти й щирі люди, які були на Майданах міст та містечок нашої країни.

Бібліотекар. Відзначаючи річницю Революції Гідності, ми творимо історію, яку пишемо разом. Україна - багата держава. У ній живе волелюбний народ, який прагне до гідного життя та свободи.

То ж таке свобода, гідність? Як ви розумієте ці поняття? (Відповіді дітей).

Визначення понять за словником

Свобода -1. Відсутність політичного й економічного гноблення, утиску й обмежень у суспільно-політичному житті якого-небудь класу або всього суспільства; воля.

2. Життя, існування і т. ін. без залежності від кого-небудь, можливість поводитися на свій розсуд.

Гідність - 1. Сукупність рис, що характеризують позитивні моральні якості.

2. Усвідомлення людиною своєї громадської ваги, громадського обов'язку.

Бібліотекар. Сьогодні, в цей час, ми маємо, як ніколи, проявити свою любов до рідної Вітчизни. Саме сьогодні, коли йде неоголошена війна проти волі, незалежності українців. Зараз нашій країні як ніколи потрібно бути єдиною та згуртованою. На цілісність нашої держави посягнули вороги і багато наших земляків на сьогодні мобілізовано до лав українського війська. Вони з честю захищають кордони нашої держави, борються за її єдність та цілісність.

Ви частинка народу. Без вас, без усіх нас немає ні народу, ні історії. І нам творити нову історію держави, що займе належне місце серед вільних і рівних країн світу. Ще в І столітті н.е. римський державний діяч, філософ Цицерон сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя».

Подумайте, і дайте відповідь, продовживши речення «Для мене Україна це ….»

(Tiana Roz – Україна)

Єдність і свобода робить нас гідними нащадками наших батьків! Будемо з шаною зберігати і захищати цей безцінний скарб! Хай береже нас усіх Господь і слава Йому за цю прекрасну країну - Україну!

20 листопада Всесвітній день дітей/Files/images/bbloteka/Всесвітній день дитини.jpg/Files/images/20 листопада20181119_111146.jpg



Бібліотека - територія творчості

Місячник шкільних бібліотек 2018

Сценарій

інтелектуального заходу:

«Бібліотечний/Files/images/IMG_20181019_140229.jpgКмітливі та креативні лабіринт!»

Мета: дати ширше уявлення про довідкові бібліотечні видання – універсальні та тематичні енциклопедії, різнобарв’я словників, розвивати кмітливість, фантазію, ерудицію та любов до читання..

Обладнання: мультимедійний проектор, комп'ютер, презентаційні слайди, комплекти друкованих літер, виставка малюнків «Мій улюблений літературний герой».

Умови гри:

1. Пройти, допомагаючи один одному, всі бар’єри.

2. Виконати всі завдання і здобути звання «Магістр книг».

3. Мати при собі:

- кмітливість, фантазію, ерудицію

- листок паперу, ручку.

Правила гри.

Учасники гри знайомляться з умовами проведення бібліотечного лабіринту.

Бібліотечний лабіринт складається з трьох бар’єрів:

1 бар’єр – домашнє завдання;

2 бар’єр – довідковий;

3 бар’єр – ігровий.

Участь беруть дві команди.

ХІД ЗАХОДУ

Ведучий 1. Щиро вітаємо вас, шановні учасники нашого інтелектуального лабіринту.

Ведучий 2.. Кожен із вас має свої захоплення, інтереси, а поглиблювати інформацію про них ми можемо, читаючи книги. Адже в них зберігаються мудрість і досвід народу...

Ведучий 1. Вони змушують нас працювати над собою, постійно удосконалюватися.

Ведучий 2. Дозвольте представити шановних гостей і членів журі нашого турніру. (Представлення гостей і журі)

Ведучий 1. Слово надається голові журі.

(Виступ голови журі)

Ведучий 2. Ми приступаємо до умови першого бар’єру. За кілька днів до нашої зустрічі учасникам було дано завдання написати цікаву історію на одну із запропонованих тем: «Папуга, яка любила кататися на самокаті», «Кішка, яка жила в холодильнику».

Ведучий 1. Отже, перший тур нашого змагання має назву «Домашнє завдання».

Ведучий 2. На презентацію твору кожній команді даємо 5 хвилин.

Ведучий 1. Результати оцінюємо за п'ятибальною системою.

(Проведення конкурсу)

Ведучий 2. Ми переглянули домашні завдання. Журі оцінює роботу команд, Надаємо слово нашому голові журі для оголошення результатів першого туру.

(Оголошення результатів.)

Ведучий 1. Дякуємо. Наступний бар’єр – це «Історично-географічна подорож у світ книги».

Ведучий 2. Команди по черзі виберуть одну із запропонованих нами рубрик, а саме:

1. Географія книги.

2. Історія книги.

Ведучий1. Будь ласка, капітани команд, оберіть рубрику, за якою будете змагатися.

Ведучий 2. Отже, на підготовку кожній команді даємо три хвилини.

Ведучий 1. Відповіді на запитання капітан команди подає членам журі.

Ведучий 2. Кожна правильна відповідь на запитання оцінюється в 1 бал. Максимальна оцінка за це завдання – 4 бали.

(Проведення конкурсу)

Рубрика «Географія книги»:

1. Найбільша бібліотека стародавнього світу.. (Александрія.)

2. Назва річки, де видобувалася сировина для виготовлення перших папірусних книжок. (Ніл.)

3. У якому місті в Україні встановлено пам'ятник першому слов'янському книгодрукарю? (Львів.)

4. Видавництво , що надрукувало для вас підручники «Українська мова» та «Зарубіжна література». («Грамота».)

Рубрика «Історія книги»:

1. З якого матеріалу виготовлено найпершу «книгу» ? (З каменю)

2. З чиїм ім’ям вперше пов’язане книгодрукування в Україні?. (Іван Федоров.)

3. Ким заснована перша бібліотека в Київській Русі? (Ярослав Мудрий.)

4. На якому матеріалі, крім папірусу, писали в Стародавньому Єгипті? (Пергамент)

Ведучий 1. Поки журі готується оголосити результати, запрошуємо вас у подорож найцікавішими бібліотеками світу

(Перегляд презентації)

Ведучий 1. Ми просимо журі оголосити результати 2-го бар’єру. (Оголошення результатів)

Ведучий 2. Дякуємо, і рішуче переходимо до третього бар’єру.

Ведучий 1. Третій бар’єр має назву «Перехрестя веселих забав». Умови: участь беруть по 3 гравці від команди. Бар’єр має три «перехрестя», які треба пройти якнайшвидше.

Ведучий 2. І перехрестя «Майданчик пустунів» і кожна команда має намалювати приказку : «Світ один та люди різні», «Одна голова добре, дві краще», «Криком дуба не зрубаєш».

Ведучий 1. ІІ перехрестя «Узвіз кмітливих». Скласти з окремих букв слово.

Ведучий 2. ІІІ перехрестя «Вулиця розумників» Відповісти на питання за найкоротший час .

1. З якого матеріалу виготовлено найпершу «книгу» ? (З каменю)

2. Як називається словник , у якому слова розміщені за темами? (Тематичний)

3. Що зберігається у шкільній бібліотеці? (Підручники, книги, журнали, газети, довідники)

4. Забудькуватий читач. (Боржник)

5. Як називаються книги, за якими учні вивчають навчальний предмет? (Підручники)

6. Словники, в яких пояснюється написання слів? (Орфографічні)

7. Кого називають Кобзарем українського народу? (Т.Шевченка)

8. Автор фантастичних пригод Незнайка та його друзів? (М.Носов)

9. Хто автор казки «Котигорошко» ? (Народ)

10. Хто автор казки «Фарбований лис» ?(І. Франко)

11. Хто автор казок «Цар Плаксій та Лоскотон», «Подорож у країну Навпаки»? (В.Симоненко)

12. Картка, у яку записуються дані читача і ведеться облік книг. (Формуляр)

13. Зібрання слів, розміщених в алфавітному порядку, з поясненнями, тлумаченням чи перекладом на іншу мову ? (Словник)

14. Система розміщення карток. (Каталог. Картотека)

15. Назвіть професії людей, що працюють над створенням книги. (Письменники. Укладачі, художники, редактори, друкарі )

16. Коротка розповідь про книгу. (Анотація)

17. Який матеріал вперше використовували для письма ? (Пергамент)

18. З чиїм ім’ям вперше пов’язане книгодрукування в Україні? (Іван Федоров)

19. Найбільша бібліотека стародавнього світу. (Александрійська)

20. На якому матеріалі, крім папірусу, писали в Стародавньому Єгипті? (Пергамент)

21. Коли була надрукована повна слов’янська Біблія? (1581р.)

22. Який матеріал використовували на Русі для написання книг? (Берест)

23. Хто автор казок: «Принцеса на горошині», «Дикі лебеді», «Дюймовочка», «Стійкий олов’яний солдатик» ? (Г.Х.Андерсен)

24. «Мої дикі друзі», «Тварини-герої», «Дикі тварини у себе вдома», «Доля гнаних» написав… (Е.Сетон-Томпсон)

Ведучий 1.. Ми просимо журі оголосити результати 3-го бар’єру.

(Оголошення результатів)

Ведучий 2. Дякуємо. Настав час підбити підсумки. Просимо журі оголосити результати інтелектуального бібліотечного лабіринту.

(Слово надається голові журі)

Ведучий 1. Шановні учасники змагання! Інтелектуальний лабіринт виявив вашу ерудицію, обізнаність, показав, що ви кмітливі, талановиті, наполегливі, дружні.

Ведучий 2. Сьогодні, сподіваюсь, усі разом ми змогли ще раз переконатись у тому, що книжка – скарбниця життя, вона допомагає пізнавати світ, робить людей розумнішими. Тож переходимо до нагородження «Магістрів книг».(Нагородження)

Ведучий 1. Дякую всім за спілкування. Бажаємо вам побільше цікавих і улюблених книжок!

Ведучий 2.Мудрих словників, і таких необхідних для майбутнього підручників.. До нових зустрічей у світі книги! А бібліотека школи завжди чекає до себе на гостину.



9 листопада

День української писемності та мови

/Files/images/Наша мова калинова.jpg



/Files/images/н.jpg

Шкільна бібліотека це культурно – просвітницький , інформаційно – методичний центр , що забезпечує акумуляцію і доступність інформаційних ресурсів : книг та всіх інших носіїв інформації.

Проблема сьогодення: пошук , отримання і передача інформації , а також популяризація дитячої та науково - популярної літератури .

Головна мета шкільної бібліотеки: надання допомоги учням і педагогам у забезпеченні їхніх інформаційних потреб.

Освіта вища. У 1982 - 1986 роках закінчила Київський державний інститут культури ім. О. Корнійчука за спеціальністю бібліотекар – бібліограф.

З 1994 року працюю бібліотекарем у ЗОШ І – ІІІ ступенів №10 Смілянської міської ради Черкаської області.

Стаж роботи за спеціальністю - 26,5 роки, у ЗОШ №10 - 18 років.

Кваліфікація – провідний бібліотекар.

Нагороджена грамотами Головного управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації (2007) та грамотою відділу освіти виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області (2009).

Приймаю участь в конкурсах :

-„ Всеукраїнський огляд-конкурс „ Живи, книго!”” (2005 – 2006 ІІ місце) (щорічно); всеукраїнський огляд-конкурс бібліотек загальноосвітніх закладів ( ІІІ місце); всеукраїнський конкурс „ Шкільний бібліотекар 2005”, „ Шкільний бібліотекар 2007” (І місце)„ Шкільний бібліотекар 2009”.

- акція «Живи, книго!»(ІІІ місце, 2009), щорічно

Своє основне завдання, як шкільного бібліотекаря, я вбачаю у прищепленні дитині любові до книги, навчання учнів – читачів користуватися бібліотекою, її фондами, довідково-бібліографічним апаратом.

Головню метою моєї роботи є

- допомогти і учневі, і вчителю в оволодінні інформаційною культурою:

- допомогти усвідомити значення інформації для особистого розвитку;

- навчити дітей користуватися інформацією з різних носіїв інформації, як традиційних, так і нетрадиційних;

- забезпечити вільний і демократичний доступ до інформації

Моє професійне кредо

Людина – це підсумок прочитаного. Дитина, яка свого часу не зустрілася з доброю книгою, не стане в майбутньому особистістю

М. Слабошпицький

Положення про бібліотеку

загальноосвітнього навчального закладу

1. Загальні положення

1.1. Бібліотека загальноосвітнього навчального закладу (надалі - навчального закладу) є його обов’язковим структурним підрозділом, який здійснює бібліотечно-інформаційне, культурно-просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу як в урочний, так і в позаурочний час. Свою діяльність організовує спільно з педагогічним колективом, відповідно до планів роботи і регламентуючої документації, що затверджується директором закладу.

1.2. Навчальний заклад забезпечує правові, організаційні, фінансові та матеріальні умови, необхідні для функціонування бібліотеки, зокрема, належне зберігання, використання і поповнення фондів бібліотеки, гарантує їх цілісність, неподільність і невідчуженість. Приміщення, обладнання, майно бібліотеки утримується навчальним закладом на безстроковому і безоплатному користуванні та оперативному управлінні.

1.3. У своїй діяльності бібліотеки керуються Законом України «Про освіту» (1060-12), Законом України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (32/95-вр) іншими законодавствами та підзаконними нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.

1.4. Бібліотека навчального закладу своєю діяльністю сприяє реалізації державної політики у галузі освіти і культури, дотримується принципів гуманізму і демократизму, пріоритету загальнолюдських цінностей і моралі.

1.5. Дане Положення визначає рівень базисних вимог до бібліотеки навчального закладу і підлягає конкретизації стосовно профільних, регіональних, організаційних особливостей та змісту роботи кожного конкретного навчального закладу.

1.6. Бібліотека доступна та безкоштовна для користувачів, якими є вчителі, вихователі, учні, працівники навчального закладу, батьки.

1.7. Бібліотека може надавати користувачам додаткові платні послуги згідно з чинним законодавством.

1.8. Порядок доступу до бібліотечних фондів та іншої бібліотечної інформації, перелік основних послуг і умови їх надання визначаються правилами користування бібліотекою, які затверджуються директором навчального закладу і складаються на основі типових правил користування бібліотекою.

2. Основні завдання

2.1. Бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів у забезпеченні всіх напрямів навчально-виховного процесу конкретного закладу у засвоєнні як програмних, так і позапрограмних вимог, у самоосвіті.

2.2. Розширення бібліотечно-інформаційних послуг на основі удосконалення традиційних і засвоєння нових бібліотечних форм і методів роботи. Введення в роботу бібліотеки новітніх технологій.

2.3. Формування в учнів вмінь та навичок бібліотечного користувача, розкриття перед ними основних (модельних, базових) функцій бібліотеки, з’ясування прав і обов’язків користувача, вихованням поваги до правил користувача своєї і будь-якої бібліотеки, популяризації бібліотечно-бібліографічних знань.

2.4. Сприяння вихованню гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого громадського обов’язку, відкритої до інтелектуального і творчого розвитку.

2.5. Всебічне сприяння підвищенню фахової, педагогічної майстерності вчителів, вихователів, батьків шляхом популяризації педагогічної літератури і надання інформації про неї.

2.6. Бібліотечно-інформаційне забезпечення особистісних потреб користувачів у дозвілевій діяльності, у профорієнтаційному визначенні.

2.7. Виховання в учнів інформаційної культури – сталого прагнення до пошуку інформації, свідомого добору джерел, навичок систематизації та особистої оцінки.

2.8. Координація діяльності бібліотеки з громадськими організаціями, співпраця та взаємодія з освітянськими бібліотеками та мережею бібліотек інших систем і відомств.

3. Зміст роботи

3.1. Формує універсальний, з врахуванням профілю, бібліотечний фонд, який відповідає змісту навчання у навчальному закладі, його інформаційним і виховним функціям, запитам та інтересам користувачів, забезпечує його належне розміщення, облік і зберігання. В нього включаються: довідково-енциклопедичні, інформаційні видання з питань методики навчання, психології, підручники, навчальні посібники і дидактичні матеріали, художня література, періодичні видання, ноти, ізопродукція, кінодокументи, компакт-диски (оптичні носії), картографічні матеріали, видання, що вийшли друком як в Україні, так і за кордоном.

3.1.1. Здійснює організацію, раціональне розміщення та облік основних і додаткових бібліотечних фондів, їх зберігання та реєстрацію.

3.1.2. Систематично аналізує використання бібліотечного фонду, веде роботу з його популяризації.

3.1.3. Обслуговує читачів у режимі абонементу та читального залу.

3.2. Формує і веде довідково-бібліографічний апарат, використовуючи традиційні і сучасні електронні носії інформації з метою багатоаспектного бібліографічного розкриття бібліотечного фонду.

3.2.1. Бере участь у створенні і використанні галузевих баз даних.

3.2.2. За допомогою комунікативних мереж бібліотека відіграє роль центрів інформації загальноукраїнських та світових баз даних.

3.2.3. Вивчає інформаційні потреби вчителів, вихователів, учнів, батьків, здійснює диференційоване обслуговування читачів, використовуючи різні форми і методи індивідуальної, групової і масової роботи.

3.3. Засобами бібліотечної роботи популяризує книгу і читання, підвищує престиж освіченості і культурності, виходячи як з потреб суспільства, так і з природних прагнень особистості.

3.3.1. Складає і готує списки літератури на допомогу навчально-виховній роботі закладу, виконує довідкову й інформаційну роботу шляхом масового, групового та індивідуального інформування.

3.3.2. Веде роботу з популяризації бібліотечно-бібліографічних знань серед учнів за допомогою проведення бесід, організації книжкових виставок, оглядів, лекцій, бібліотечних уроків, надання індивідуальних і групових консультацій тощо.

3.3.3. Спільно з вчителями та громадськими організаціями проводить читацькі конференції, літературні та музичні вечори, диспути, ігри та інші масові заходи.

3.3.4. Організовує та бере участь у науково-пошуковій та краєзнавчій роботі, що пов’язана з книгою, навчальним підручником та іншою формою інформації.

3.4. В межах своєї діяльності бере участь у навчально-виховному процесі в організації загальних, групових, класних, масових заходах, виставках та оглядах, передбачених планом роботи.

3.5. Координує і кооперує свою діяльність з бібліотеками інших навчальних закладів, систем і відомств щодо спільних дій та заходів в навчальній і дозвілевій діяльності.

3.5.1. Реалізує можливості взаємовикористання бібліотечних фондів за допомогою внутрішнього книгообміну та міжбібліотечного абонементу (МБА).

3.5.2. Вивчає і впроваджує в практику роботи кращий досвід бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів.

4. Управління, структура та штати

4.1. Відкриття бібліотеки здійснюється за наявністю відповідної матеріально-технічної, науково-методичної бази: приміщення, початкового книжкового фонду (навчального), книгосховища, абонементу, читального залу (кімнати), забезпечених необхідним бібліотечним обладнанням, бібліотечною технікою, комп’ютерами, охоронними і протипожежними засобами.

4.2. Забороняється використовувати приміщення бібліотеки для робіт не передбачених завданнями бібліотеки.

4.3. Загальне керівництво, створення необхідних умов для здійснення якісної та ефективної роботи, контроль за діяльністю бібліотеки, прийом на роботу бібліотечних працівників здійснює директор навчального закладу.

Бібліотека навчального закладу не є юридичною особою. Вона може мати штамп, який містить в собі назву навчального закладу.

4.4. За організацію роботи бібліотеки, бібліотечних процесів несе безпосередньо відповідальність завідуючий бібліотекою, який підпорядковується директору навчального закладу, є членом педагогічного колективу і входить до складу педагогічної ради закладу.

4.5. Бібліотечні працівники підлягають атестації згідно з чинним законодавством.

4.6. Бібліотечний працівник повинен мати спеціальну бібліотечну або педагогічну освіту. Коло посадових обов’язків бібліотечного працівника визначається на підставі посадових інструкцій. Посадові оклади визначаються відповідно до діючих схем в межах асигнувань, передбачених на заробітну плату, відповідно кваліфікаційним вимогам.

4.7. Виконання робіт бібліотечним працівником, не передбачених даним Положенням, оплачується додатково або компенсується додатковими вихідними.

4.8. За домовленістю з директором і за наявності необхідної освіти, відповідно до чинного законодавства, бібліотечний працівник має право на педагогічне навантаження у школі: викладання окремих предметів, ведення гуртків і факультетів.

4.9. Режим роботи бібліотеки встановлюється директором навчального закладу відповідно до внутрішнього трудового розпорядку з урахуванням змінності навчання. Один раз на місяць в бібліотеці встановлюється санітарний день.

4.10. Щоденно дві години робочого дня виділяється на виконання внутрішньої бібліотечної роботи.

4.11. Бібліотечний працівник забезпечує облік, зберігання і використання всіх одиниць фонду згідно з відповідними інструктивними матеріалами Міністерства освіти України і Міністерства культури та мистецтв України, несе відповідальність за зберігання фонду згідно з чинним законодавством.

4.12. Бібліотека працює згідно з планом роботи, затвердженим директором навчального закладу, який є складовою частиною плану навчально-виховної роботи закладу. Річний звіт бібліотеки є складовою частиною річного звіту закладу.

4.13. Придбання документів й інші витрати на утримання бібліотеки передбачаються за рахунок коштів закладу відповідно до встановлених нормативів. Використовуються також і цільові вклади (дотації місцевих органів, спонсорів, громадських організацій шефська допомога), надходження за додатково виконані бібліотекою роботи (послуги).

4.14. Методично-інформаційне керівництво бібліотекою, підвищення кваліфікації її працівників забезпечують органи державної виконавчої влади, що опікуються установами освіти, регіональні методичні центри, обласні інститути післядипломної освіти, Центральна освітянська бібліотека Інституту змісту і методів навчання Міністерства освіти України.

Методичну допомогу бібліотеці надають Державна бібліотека України для дітей, Державна бібліотека України для юнацтва, районні, міські, обласні бібліотеки для дітей та юнацтва системи Міністерства культури і мистецтва України, спеціалізовані бібліотеки інших систем і відомств.

4.15. При бібліотеках працює читацький актив з числа учнів, вчителів і батьків, який допомагає працівникам бібліотеки у виконанні бібліотечної роботи.

4.16. Для вирішення актуальних питань діяльності бібліотеки на правах дорадчого органу може бути створена бібліотечна рада, до складу якої входять працівники бібліотеки, представники педагогічного колективу, бібліотек регіону, громадськості, а також батьки та учні.

5. Права, обов’язки та відповідальність

5.1. Бібліотека має право:

5.1.1. Визначати зміст та форми своєї діяльності залежно від завдань, зазначених у даному Положенні.

5.1.2. Розробляти правила користування бібліотекою та іншу регламентуючу документацію, що затверджується керівником навчального закладу.

5.1.3. Визначати згідно з правилами користування бібліотекою вид і розмір компенсаційного збитку, нанесеного користувачем.

5.2. Бібліотечні працівники мають право:

5.2.1. Брати участь в управлінні загальноосвітнім навчальним закладом згідно з чинним законодавством. (Пункт 5.2.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти N 277 (v0277281-99) від 04.08.1999).

5.2.2. На вільний доступ до інформації, пов’язаної із завданнями, що стоять перед бібліотекою, а саме: до навчальних програм, планів, роботи навчального закладу, його структурних підрозділів.

5.2.3. На підтримку з боку органів освіти різного рівня та адміністрації навчального закладу в організації підвищення кваліфікації працівників бібліотек, створення необхідних умов для їх самоосвіти, забезпечення участі в роботі методоб’єднань, наукових конференцій, семінарів з питань бібліотечно-інформаційної та культурно-масової роботи.

5.2.4. На атестацію згідно з нормативними актами Міносвіти України та Міністерства культури та мистецтва України.

5.2.5. На додаткову оплату праці згідно з чинним законодавством.

5.2.6. На щорічну відпустку в розмірі 24 календарних днів за відпрацьований рік та додаткову щорічну відпустку (до семи календарних днів) відповідно до колективного договору між працівниками та колективом загальноосвітнього навчального закладу. (Пункт 5.2.6 в редакції Наказу Міносвіти N 277 (v0277281-1999) від 04.08.1999).

5.2.7. На представлення до різних форм заохочення, нагород та відзнак, які передбачені для працівників освіти і культури.

5.3. Бібліотечні працівники несуть відповідальність за:

5.3.1. Виконання трудових обов’язків згідно з нормативно-правовими актами про працю в Україні та колективним договором середнього загальноосвітнього навчального закладу. (Пункт 5.3.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти N 277 (v0277281-99) від 04.08.1999).

5.3.2. Дотримання функцій, що передбачені цим Положенням.

5.3.3. Збереження бібліотечних фондів згідно з діючими законодавчими актами.

ПРАВИЛА

користування шкільною бібліотекою

________________________загальноосвітньої школи І-ІП ступенів

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Правила користування бібліотекою розроблені відповідно до Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу», «Положенням про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу», «Правилами користування Черкаською обласною бібліотекою для дітей ім.Олега Кошового».

1.2. Бібліотека є культурно-просвітницькою та науково-інформаційною установою.

1.3. Основними напрямами діяльності бібліотеки є формування, зберігання документально-інформаційних ресурсів та бібліотечне обслуговування.

1.4. Право користування бібліотекою мають учні, працівники школи, батьки.

II. ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ ЧИТАЧІВ

2.1. Читачі мають право:

· користуватися бібліотекою незалежно від місця проживання;

· безкоштовно отримувати основні види бібліотечно-інформаційних послуг;

2.1.1. Читачі можуть отримати додому до 5 книг терміном на 30 днів, книги підвищеного попиту на 15 днів;

· книги-довідники та інші видання, що є в бібліотеці в одному примірнику, видаються для користування тільки в бібліотеці;

· журнали видаються додому терміном на 5 днів.

2.1.2. Читачі мають право продовжити термін користування книгами, якщо на них немає попиту з боку інших читачів, але найбільше 2-х разів.

2.2. Читачі зобов’язані:

2.2.1. При запису до бібліотеки ознайомитися з Правилами користування бібліотекою і підтвердити зобов’язання про їх дотримання своїм підписом на обкладинці читацького формуляру;

- читачі-діти, починаючи з 5 класу, підписуються у формулярах за кожну одержану книгу.

2.2.2. Читачі повинні дбайливо ставитись до одержаних в бібліотеці книг та інших документів, не робити на них ніяких поміток, не виривати і не загинати сторінок, не виносити з приміщення бібліотеки, якщо вони не записані у формулярі, повертати їх у встановлений термін;

- не порушувати розстановку фонду на полицях з відкритим доступом, не виймати карток з каталогів та картотек;

- при одержанні книг та інших документів переглянути їх стан і при виявленні в них дефектів повідомити про це бібліотекаря.

2.2.3. За загублені, зіпсовані або несвоєчасно повернені до бібліотеки книги та інші документи читачі та батьки читачів-дітей або особи, які їх замінюють несуть матеріальну відповідальність:

- повертають такі ж видання або інші, визнані бібліотекою рівноцінними за змістом та вартістю;

2.2.4. Читачі зобов'язані дотримуватися прийнятого в бібліотеці режиму:

- залишати в коридорі сумки, портфелі, за які відповідальності бібліотека не несе;

- не порушувати тишу в бібліотеці.

2.2.5. При зміні адреси проживання необхідно повідомити про це бібліотекаря.

2.2.6. За порушення Правил користування бібліотекою читачі можуть бути позбавлені права користування бібліотечним фондом на термін, визначений адміністрацією школи.

Кол-во просмотров: 240

Комментарии