Узгодженню та удосконаленню критеріїв оцінювання дитини з особливими освітніми потребами, роботі над індивідуальними навчальними програмами привячене сьогоднішнє засідання команди супроводу дитини з ООП
Інформація щодо впровадження інклюзивної освіти
в Смілянській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 10
впродовж 2017-2022 років.
Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 р. № 872 «Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах» , листа Міністерства освіти і науки України від 05.02.2018 р. №2.5-281, листа МОНУ від 31.08.2020 № 1-9/495 щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти, та з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство, в Смілянській загальноосвітній школі І-ІІІ ст. № 10 з 2017 року запроваджено інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами.
З цією метою в школі розроблений план заходів щодо інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами та затверджений на засіданні педагогічної ради ( протокол № 11 від 31.08.2017 р.)
На виконання заходів запровадження в школі інклюзивного навчання, з 2017 рокув школі введена нова посада - асистент вчителя, запроваджено проведення системної організаційно-методичної, консультативно-роз’яснювальної роботи серед вчителів, батьків школи, підготовку нормативно-правових документів, наказів, розпоряджень щодо забезпечення інклюзивного навчання дітей в школі, розробку особистісно орієнтованих навчальних планів, програм навчання дітей з особливими освітніми потребами, розробку наочно-дидактичних матеріалів для навчання дітей в інклюзивних класах, придбання реабілітаційних засобів навчання ,забезпечення соціально-педагогічного патронажу, використання кадрового потенціалу спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів освіти, КЗ «Інклюзивно-ресурсний центр Смілянської міської ради Черкаської області» з метою надання вчителям школи практичної та консультативної допомоги, забезпечено створення належних умов для функціонування інклюзивної освіти в школі (облаштування ресурсної кімнати, класних кімнат, виготовлення наочності, придбання розвиваючих, корекційних ігор), здійснення психолого-педагогічного, соціального супроводу дітей з особливими освітніми потребами, здійснення системних психолого-педагогічних заходів, здійснення психолого-педагогічного супроводу батьків, які виховують дітей з особливими освітніми потребами та батьків здорових дітей в контексті інклюзивного навчання , складання моніторингу досягнень у навчанні учнів інклюзивних класів, які потребують корекції фізичного або розумового розвитку, обсягу і якості наданих їм освітніх та корекційно-реабілітаційних послуг, залучення батьків дітей з особливими освітніми потребами до участі у навчально-реабілітаційному процесі з метою підвищення його ефективності.
В 2017-2018 навчальному році інклюзивне навчання отримали 2 учні школи, в 2018-2019 -2 учні, в 2019-2020 - 3 учні, в 2020-2021 - 3 учні, в 2021-2022 – 4 учні, в 2022-2023 - 5 учнів.
У закладі навчаються діти із затримкою розвитку психічних процесів , системним недорозвиненням мовлення при сенсорно-моторній алалії, порушенням слуху, загальним недорозвиненням мовлення ІІІ р. при дизартрії, порушеннями опорно-рухового апарату.
Частковий моніторинг розвитку дітей, що мають труднощі у засвоєнні знань, різних видів діяльності та адекватна оцінка причин, якими спричинено ці труднощі, допомагають педагогам школи своєчасно виявляти відхилення у розвитку школярів та, під керівництвом шкільного психолога, брати участь у здійсненні правильного психолого - педагогічного супроводу дітей, які потребують корекції психофізичного розвитку.
Із метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами , педагоги школи адаптували навчальні програми та плани, методи та форми навчання відповідно до кожної дитини, активізували використання існуючих ресурсів, партнерство з громадою до індивідуальних потреб дітей з особливими освітніми потребами.
При наданні дітям з ООП можливості навчатися інтегровано, всі учасники корекційного процесу щороку розробляють індивідуальні програми розвитку дітей. Ці програмискладаються з детального опису особливостей і потреб дитини, з визначення додаткової допомоги, яку вона має отримуватиме (в тому числі, хто її надаватиме, як часто та де саме).
У школі організовано якісний психолого-педагогічний супровід дітей з вадами здоров`я, а також створений особливий морально-психологічний клімат у педагогічному та учнівському колективах, заснований на розумінні проблем, потреб учнів з особливими освітніми потребами і на бажанні допомогти їм.
На початку кожного навчального року шкільним наказом затверджується склад команд психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами та визначаються завдання та основні функції учасників Команд. Положення про «Команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами» затверджене педагогічною радою (протокол № 11 від 31.08.2018).
Кожною дитиною з ООП опікуються члени особистої команди психолого-педагогічного супроводу, яка збирається на обговорення тричі на рік. Рішення команд фіксуються у протоколах засідань.
Усі учасники процесу надання освітніх послуг в формі інклюзивного навчання в школі успішно пройшли підготовку в умовах Нової української школи та отримали відповідні сертифікати, ознайомлені з посадовими обов’язками, графіками проведення корекційних занять з кожним учнем. Зміст корекційних занять фіксується у «Журналі обліку корекційних занять».
Розклад уроків та корекційних занять за участю практичного психолога школи, соціального педагога, логопеда складено з урахуванням побажань батьків учнів, які отримують навчання в умовах інклюзивної освіти та рекомендаціями КЗ « Інклюзивно - ресурсний центр Смілянської міської ради Черкаської області». Батьки учнів з ООП ознайомлені з розкладами навчальних занять та корекційної роботи під підпис.
Налагоджено співпрацю з фахівцями КЗ «Інклюзивно - ресурсний центр Смілянської міської ради Черкаської області» Кошик Є.В., Таран І.М., які щороку беруть участь в засіданнях команд супроводу та консультують педагогічних працівників в питаннях встановлення рівнів підтримки дітей та надання психолого-педагогічної допомоги дітям з ООП .
У школі облаштовано ресурсну кімнату. До послуг дітей - крісла-мішки, підвісний гамак, стіл для пісочної терапії (з кенетичним піском), світовий планшет, стіл для роботи з сипучими матеріалами, стіл для роботи з мозаїкою, кубиками, лото , настільні ігри, картки, дидактичний матеріал, балансувальна дошка, басейн з кульками, тощо.
Придбано за рахунок освітньої субвенції для інклюзивних класів :
2017 рік- дидактичний матеріал на суму 993 грн.
2018 рік – крісло-груша (2 шт.) на суму 1650 грн., дидактичний матеріал -500 грн., розвиваючий матеріал – 2530 грн.
2019 рік – ноутбук « Lenovo» за ціною 11787 грн.
2020 рік – гімнастична стінка з причіпним обладнанням для організації оздоровчих заходів – 8934 грн.
2021 рік- ігровий тренажер «Тунель», місячна гойдалка -6494 грн., планшет -4970 грн
Всього : 37 858 грн.
Питання здійснення інклюзивної освіти в школі розглядалися на засіданнях педагогічної ради ( протоколи № 11 від 31.08.2018, № 7 від 01.04.2020) ,нарадах при директору (протокол №1 від 27.08.2021).
У 2019 році творча група вчителів школи представила роботу на Х міжнародну виставку «СУЧАСНІ ЗАКЛАДИ ОСВІТИ – 2019» у номінації: Сучасний вектор розвитку інклюзивної освіти в Україні («Організація соціального та психологічного супроводу інклюзивної освіти у фокусі НУШ. З досвіду роботи Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 10») та отримала бронзову меда
Заступник директора з НВР Марина Крутько 5-33-44
Шановні батьки!
Відповідно до статті 12 Закону України «Про повну загальну середню освіту», у разі звернення батьків дитини з особливими освітніми потребами, у закладах загальної середньої освіти обов’язково утворюються інклюзивні класи.
На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 №545, Комунальний заклад «Інклюзивно-ресурсний центр Смілянської міської ради» за заявою батьків або інших законних представників особи з особливими освітніми потребами, проводить комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи для визначення умов навчання.
Із метою створення належних умов для організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної та загальної середньої освіти міста, просимо батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами звертатися для проведення комплексної оцінки за шість місяців до початку навчального року.
Заяви для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи приймаються з 01.03.2022.