Крутько М.Г. – голова методичної ради;
Христюк О.В. – заступник голови методичної ради;
Гарагай О.Ю. – секретар методичної ради.
Члени методичної ради:
Бондаренко Т.В. – директор школи;
Бондаренко О.Л. – соціальний педагог;
Береговенко В.В. – заступник директора з виховної роботи;
Бурдейна Н.В. – учитель початкових класів;
Бурлуцька І.І. – учитель математики;
Демиденко В.В. – учитель зарубіжної літератури;
Лисенко Л.А. – учитель-логопед.
Форми методичної роботи
в Смілянській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 10 на 2020-2021 н. р.
Форми роботи | Тематика засідань | ||||
методична рада | 28.08.2020 1. Підсумки методичної роботи за 2019-2020 навчальний рік. Завдання на 2020-2021 навчальний рік. 2. Затвердження планів роботи методичних об’єднань на 2020-2021 навчальний рік. | 24.11.2020 1. Організація методичної роботи з учителями, які потребують допомоги в організації навчально-виховного процесу. 2. Підвищення кваліфікації педагогів. | 04.01.2021 1. Моніторинг навчальних досягнень учнів за І семестр 2020-2021 навчального року. 2. Стан поглибленого і профільного навчання у 8-9, 10-11 класах. | 02.03.2021 1. Підсумок участі учнів у шкільних, міських, обласних олімпіадах з базових предметів. 2. Про підсумки проведення Місячника педагогічної майстерності. | 25.05.2021 1. Підбиття підсумків курсової підготовки, підвищення кваліфікації педагогічних працівників за навчальний рік. 2. Підготовка до ЗНО учнів 11-х класів. |
методична оперативка | 06.10.2020 1. Про кваліфікаційні вимоги до учителів певних категорій в умовах реформування системи освіти. 2. Опрацювання нормативних документів, методичних рекомендацій. | 03.12.2020 1. Про стан підготовки річного плану підвищення кваліфікації педагогів на 2021 навчальний рік. 2. Опрацювання нормативних документів, методичних рекомендацій. | 09.02.2021 1. Вивчення но Презентація ційний пошук | 27.04.2021 1. Про стан реалізації проблеми | |
методичні об’єднання | 27.10.2020 | 28.12.2020 | 06.01.2021 | ||
семінар-практикум | 29.10.2020 1. Презентація роботи психологічної служби закладу. | 12.01.2021 | 09.03.2021 | ||
творча група | 22.09.2020 1. Ментальні карти - засіб 2. Майстер-клас учителів математики. | 31.12.2020 1. 2. Майстер-клас учителів образотворчого і музичного мистецтва, обслуговуючої праці. | 23.02.2021 1. 2. | 11.05.2021 1. Шкільна бібліотека - 2. Бібліотечний урок для учителів. | |
П О Л О Ж Е Н Н Я
ПРО МЕТОДИЧНУ РАДУ
Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10
Смілянської міської ради Черкаської області
І. Загальні положення
Методична рада створюється з метою координації діяльності всіх структурних підрозділів організаційно-методичної роботи освітнього закладу.
Рада є колективним суспільним органом, об'єднує на добровільній основі педагогічних працівників закладу.
Рада – консультативний орган із питань організації науково-методичного і методичного забезпечення освітнього процесу закладу загальної середньої освіти.
Методична рада у своїй діяльності дотримується вимог Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», керується законами України, нормативно-правовими документами Міністерства освіти і науки України, органів управління всіх рівнів з питань навчально-виховної, методичної, дослідно-експериментальної і проектно-дослідницької діяльності, а також Статутом освітнього закладу.
ІІ. Функції методичної ради
1. Функція планування – важливий підготовчий етап методичної роботи, яка полягає у визначенні системи заходів, що забезпечать досягнення найкращих результатів.
2. Організаційна функція виявляється в діяльності, пов’язаній із удосконаленням структури методичної роботи, змісту її складових.
3. Діагностична функція вимагає регулярного вивчення ступеня розриву між реальним рівнем компетентності педагогів, що виявляється в узагальненому результаті їх праці, та вимогами суспільства до якості діяльності окремих працівників закладів освіти в сучасних умовах розвитку освіти.
4. Прогностична функція полягає у визначення знань і вмінь, необхідних педагогам у майбутньому.
5. Моделююча функція полягає в розробці принципово нових положень навчально-виховної роботи освітнього закладу, у формуванні та впровадженні моделей перспективного досвіду, їх експериментальній перевірці, після якої вони можуть бути використані як зразки для впровадження.
6. Коригуюча функція спрямована на виправлення в діяльності педагогів недоліків, пов’язаних з використанням застарілих методик, що не відповідають вимогам сучасності.
7. Стимулююча функція спрямована на інформування педагогів, їх агітацію щодо впровадження в практику досягнень науки, передового педагогічного досвіду.
9. Контрольно-інформаційна функція полягає в утворенні і підтримці стабільного зворотного зв’язку, в оцінці відповідності наслідків методичної роботи з плановим завданням і нормативними вимогами.
ІІІ. Завдання та основні напрямки діяльності
Методична рада створюється для вирішення таких завдань, як:
· координація діяльності методичних об’єднань та інших структурних підрозділів методичної служби закладу;
· розробка основних напрямів методичної роботи;
· формування мети й завдань методичної служби;
· забезпечення методичного супроводу освітнього процесу, розробка навчальних, науково-методичних і дидактичних матеріалів;
· організація дослідно-пошукової, інноваційної і проектно-дослідницької діяльності в освітньому закладі, спрямованої на пошук, розробку та впровадження нових педагогічних технологій, розробку авторських програм, апробацію навчально-методичних комплексів і т.д.;
· організація взаємодії з іншими закладами освіти, науково-дослідними установами з метою обміну досвідом і передовими технологіями в галузі освіти;
· організація консультації педагогів щодо проблем удосконалювання професійної майстерності, методики проведення різних видів занять та їх навчально-методичного й матеріально-технічного забезпечення;
· виявлення, узагальнення й поширення позитивного педагогічного досвіду педагогів, педагогічних колективів інших закладів;
· участь в атестації педагогів;
· професійне встановлення молодих педагогів;
· упровадження в освітній процес сучасних науково-методичних і дидактичних матеріалів, програмного забезпечення інноваційних систем навчання, систем інформаційного забезпечення занять, інформаційно-бібліотечних систем, інформаційно-комунікаційних технологій тощо.
Основними напрямками діяльності методичної ради є:організаційно-педагогічний, інструктивно-методичний, пошуково-дослідницький, вивчення, узагальнення та поширення передового досвіду.
Форми реалізації визначених напрямків:
· аналіз результатів освітньої діяльності за предметами;
· участь у розробці варіативної частини навчальних планів;
· обговорення, оцінка та рецензування навчально-методичних посібників і дидактичних матеріалів за предметами для використання в освітньому закладі та підготовка рекомендацій для можливого затвердження методичними та науково-методичними радами (комісіями) вищого рівня;
· підготовка й обговорення доповідей, інформацій, результатів досліджень з питань методики викладання навчальних предметів, підвищення професійного рівня та фахової компетентності педагогів;
· обговорення методики проведення окремих видів занять і змісту дидактичних матеріалів до них;
· розгляд питань організації, керівництва й контролю дослідницькою роботою учнів, учителів;
· участь в дослідницько-експериментальній роботі щодо пошуку й впровадження інноваційних технологій навчання;
· спільні засідання з методичними установами, методичними радами інших освітніх закладів із метою обміну досвідом роботи;
· вибір і організація роботи наставників з молодими фахівцями й малодосвідченими педагогами;
· розробка положень про проведення конкурсів, олімпіад, змагань за предметами для учнів та конкурсів фахової майстерності для педагогів;
· вивчення професійних досягнень педагогів, узагальнення прогресивного досвіду кожного та впровадження його у практику роботи педагогічного колективу;
· створення умов для використання в роботі педагогів діагностичних методик і моніторингових програм з прогнозування, узагальнення та оцінки результатів педагогічної діяльності;
· участь в апробації підручників і навчальних посібників.
ІV. Організація роботи методичної ради
До складу методичної ради входять голови методичних об’єднань, психологічної та логопедичної служб (за наявності), заступники директора з навчально-виховної та виховної роботи, директор закладу.
Склад методичної ради затверджується наказом закладу.
У складі методичної ради можуть формуватися ситуативні (тимчасові) творчі групи за різними напрямками діяльності (проектно-дослідницька, інноваційна, експериментальна тощо).
Головою ради є заступник директора з навчально-виховної роботи за розподілом повноважень.
Для забезпечення роботи методична рада обирає секретаря.
Робота методичної ради здійснюється на основі перспективного та річного планів роботи освітнього закладу. План складається головою методичної ради і є частиною річного плану роботи закладу загальної середньої освіти, затверджується на першому засіданні методичної ради.
Періодичність засідань ради – 4-5 разів на рік. Про час і місце проведення засідання голова методичної ради (секретар) зобов’язаний попередити членів ради не пізніше ніж за тиждень.
При розгляді питань, суміжних з іншими напрямками освітньої діяльності, на засідання необхідно запрошувати зацікавлених осіб. За результатами розгляду питань, на засіданні ухвалюються рекомендації, які фіксуються в протоколі. Протокол засідання методичної ради підписуються головою методичної ради й секретарем.
V. Права методичної ради
Методична рада має право:
· готувати пропозиції й рекомендувати педагогів на підвищення кваліфікаційного розряду, порушувати питання про заохочення педагогічних працівників за активну участь у дослідно-пошуковій, експериментальній, науково-методичній і проектно-дослідницькій діяльності;
· висувати пропозиції про поліпшення освітнього процесу;
· порушувати питання про публікацію матеріалів щодо передового педагогічного досвіду, накопиченого членами методичних об’єднань;
· рекомендувати педагогам різні форми підвищення кваліфікації;
· затверджувати навчально-методичні, дидактичні розробки педагогів, позитивний педагогічний досвід педагогів, програми для позашкільних закладів освіти та гурткової роботи та інші матеріали для використання в межах району;
· висувати педагогів для участі в конкурсі «Учитель року» та інших конкурсах фахової майстерності тощо.
VІ. Компетенція і відповідальність членів методичної ради
Голова методичної ради:
– реалізує усі зовнішні наукові, методичні й організаційні зв’язки з методичними і психологічними службами, кафедрами, лабораторіями, одержує наукові, методичні та інформаційні матеріали;
– запрошує науковців, працівників культури, інших фахівців для наукової та педагогічної роботи, готує договори з іншими організаціями з питань навчальної та науково-методичної роботи;
– організовує обмін документацією, методичними розробками, делегаціями вчителів з іншими закладами освіти, організовує спільні заходи науково-методичного та навчально-виховного характеру;
– про свою діяльність звітує перед методичною радою.
Члени методичної ради мають такі права:
- брати участь у розробці документів, що забезпечують оптимальні умови для реалізації науково-методичної проблеми, над якою працює заклад;
- готувати пропозиції і рекомендувати учителів для підвищення кваліфікаційного розряду;
- висувати пропозиції щодо поліпшення навчального процесу у школі;
- порушувати питання щодо публікації матеріалів про передовий педагогічний досвід, накопичений в методичних об'єднаннях;
- порушувати питання перед адміністрацією школи про заохочення педпрацівників закладу за активну участь у дослідно-пошуковій, експериментальній, науково-методичній і проектно-дослідницькій діяльності;
- рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації;
- висувати кандидатури учителів для участі в конкурсах професійної майстерності.
Члени методичної ради несуть відповідальність:
- за якість створених і впроваджених документів;
- за об’єктивність і компетентність оцінювання власних методичних розробок педагогів, результати експертизи і діагностику якості підготовлених рекомендацій.
VІІ. Контроль за діяльністю методичної ради
У своїй діяльності методична рада підзвітна педагогічній раді школи. Контроль за діяльністю методичної ради здійснюється керівником закладу (або призначеною ним особою) відповідно до планів методичної роботи і внутрішкільного контролю.